فناوری اطلاعات برسام

ساخت وبلاگ

پهپادها هر روز پیشرفته تر می شوند، اما شیوه کنترل آنها همراه با این پیشرفت ها ساده تر شده و به سمت خودکار شدن پیش می رود. کنترل آسان تر در مواقعی که قصد داشته باشید با استفاده از آنها از خود تصویربرداری کنید، کیفیت بسیار بهتر تصاویر ضبط شده را به ارمغان خواهد آورد.

پهپاد +Hexo را با گوشی هوشمند کنترل کنید!

پهپاد

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دیجیاتو، یک سال پیش سازنده ای فرانسوی نمونه اولیه از پهپادی با نام +Hexo را معرفی کرد که قادر بود از بالا به صورت خودکار شما را تعقیب و به فیلمبرداری بپردازد. این گجت پرنده می توانست با تعقیب تلفن هوشمند صاحب خود، همه جا او را دنبال کند.

سازندگان توانستند با معرفی پروژه خود در سایت کیک استارتر، سرمایه لازم را جمع آوری کنند و حالا پس از گذشت حدود یک سال ارسال محصول نهایی برای حامیان مالی خود را آغاز کرده اند.

به طور قطع مشتری اصلی +Hexo ورزشکاران حرفه ای خواهند بود؛ افرادی چون دوچرخه سواران، اسکی بازها، موج سواران و به طور خلاصه طرفداران تمام ورزش های پر تحرکی که در دل طبیعت انجام می شود.

پهپاد

نرم افزار اختصاصی این پهپاد به شما امکان می دهد که موقعیت، نحوه دنبال کردن و حرکات این ابزار پرنده را تعیین کنید. می توانید انتخاب کنید که به سادگی از پشت سر شما را دنبال کند، در جای خود ثابت بماند و حرکت شما را دنبال کند، یا مانورهای خاصی چون چرخش ۳۶۰ درجه و حرکت از چپ به راست را در حین تصویربرداری انجام دهد.

حال همزمان با عرضه نسخه نهایی +Hexo، شرکت سازنده از قابلیت های جدید پهپاد خود رونمایی کرده است. سازنده نام این قابلیت را Magic Wand (چوب جادویی) گذاشته و قرار است امکان کنترل و تعیین موقعیت این گجت پرنده را به تلفن همراه کاربر اضافه کند.

قابلیت Magic Wand برای پهپادی که بی هیچ گونه ریموت کنترلی عرضه می شود، بسیار حیاتی است. تا قبل از این کاربر می توانست از طریق نرم افزار اختصاصی تنها محل بلند شدن و فرود +Hexo را تعیین کند. اما حالا می توانید تمام حرکات این پرنده کنترلی را در اختیار خود درآورید، بدون آن که نیازی به ابزار هدایت جداگانه ای داشته باشید. سرعت نهایی این گجت پرنده ۷۲ کیلومتر در ساعت اعلام شده.

این پهپاد جدید قیمتی معادل ۱۳۴۹ دلار دارد که از بیشتر رقبای همرده خود گرانتر است. ضمن این که +Hexo بدون دوربین تصویربرداری عرضه می شود و هزینه خرید یک اکشن کم باکیفیت چون GoPro نیز به هزینه های آن اضافه می شود.

- - , .

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 185 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 23:55

انتشار سلفی روی فیسبوک جدای از سرگرمی می تواند پیامدها و عواقب ناخوشایندی به دنبال داشته باشد، به خصوص اگر تبهکار باشید و با خود اسلحه حمل کنید.

سلفی هایی که دردسرهایی را به دنبال داشتند!

سلفی

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دیجیاتو، در روز ۵ شنبه هفته گذشته، یکی از قضات دادگاه فدرال مردی در ناکسویل را به خاطر همراه داشتن اسلحه و تبهکاری به ۱۵ سال و هشت ماه زندان متهم کرد.

این حکم به دنبال انتشار یک سلفی صادر شد که در اکتبر سال ۲۰۱۳ روی فیسبوک منتشر گردید و در آن، شخص یاد شد در حالی که یک اسلحه کالیبر ۴۵ را در دست دارد به تصویر کشیده شده است.

این مرد ۴۲ ساله پیشتر نیز به خاطر همراه داشتن اسلحه محکوم شده بود. اما سرگذشت او تنها نمونه از دردسرهایی که به خاطر گرفتن سلفی گریبانگیر افراد می شود نیست و موارد فراتر از این است. در این بخش در نظر داریم شما را با اشخاصی آشنا کنیم که بعد از پست کردن عکس های خود در شبکه های اجتماعی به دردسر افتاده اند.

سلفی

دو دختر خانمی که در تصویر می بینید پیش از دستبرد زدن به یک رستوران در سوئد این سلفی را گرفتند. پلیس در ادامه آنها را ردیابی کرده و در خانه مادربزرگ یکی از آنها دستگیر کرد.

سلفی

مردی در میلان یک آیپد را سرقت کرد و بلافاصله با آن سلفی گرفت. آن عکس در ادامه از طریق آی کلاود در اختیار شخصی قرار گرفت که آیپد از وی به سرقت رفته بود و طولی نکشید که سارق ماجراجو به دام افتاد.

سلفی
جاستین باهلر ۲۱ ساله سلفی خود را در حالی که یک اسلحه به دست داشت در فیسبوک منتشر کرد و آنطور که گفته شده بعد از این کار به بانکی در میشیگان دستبرد زد. مامورانی که در ادامه تصاویر ضبط شده توسط دوربین های امنیتی را مشاهده کردند او را شناسایی کرده و دستگیر کردند.
سلفی

موبایلی که در صحنه یک سرقت در کالیفرنیا پیدا شد، حاوی سلفی مردی بود که هویتش آشکار شد. نام او ادام هاو بود و کمی بعد از این ماجرا دستگیر شد. بعد از بررسی وسایلی که هاو به همراه داشت مشخص گردید که بسیاری از وسایل یک کلیسا را نیز دزدیده است.
سلفی

ماجرای این عکس از این قرار است که پلیس سلفی مردی که در داخل یک آیفون سرقتی وجود داشت را روی شبکه های اجتماعی منتشر کرد و از مردم خواست که او را شناسایی کنند. در ادامه مشخص شد که آن مرد جس اوالد ۱۹ ساله است که بعدا به عنوان یکی از مظنونین یک سرقت دستگیر شد.
سلفی

در این تصویر پسر ۱۶ ساله ای را می بینید که به دور از چشمان نیروهای امنیتی از درب ورودی مرکز تجارت جهانی واقع در منهتن عبور کرد و برفراز ساختمان از خود یک سلفی گرفت. سلفی هایی که او از خود منتشر کرد، ظن ماموران امنیتی را در مورد مجوزهای این نوجوان برای ورود به ساختمان برانگیخت و در نهایت به دستگیری اش انجامید. گفتنی است که نگهبان این مرکز نیز در ادامه به خاطر کوتاهی از انجام وظایف خود اخراج شد.
سلفی

Tyquan Soloman نوزده ساله و Terranve Sistruck شانزده ساله بعد از آنکه از خود با یک آیفون سرقتی سلفی گرفتند دستگیر شدند. مالک آیفون، عکس های این دو نفر را در اکانت آی کلاود خود دید و به سرعت نیروی پلیس را در جریان ماجرا گذاشت.
سلفی

La Voe Lee Bennett بیست و سه ساله متهم به سرقت مسلحانه پول و آیفون مردی بود و بعدها وقتی که فرد قربانی از آی کلاود خود روی موبایل جدیدش استفاده کرد سلفی های لی را دید و آنها را به مقامات تحویل داد.
سلفی

اشلی کیست، یک مرد بریتانیایی است که در زمان سرقت از منزل یک زوج، از خود سلفی گرفته بود. او سلفی ها را با استفاده از موبایل آن زوج گرفته بود و به صورت تصادفی و به شکل انبوه برای برخی از شماره تلفن های موجود در موبایل ارسال کرد تا اینکی یکی از دوستان مالک تلفن همراه پلیس را در جریان این اتفاق قرار داد.

در پایان لازم است داستان یکی از خوانندگان مشهور آمریکایی را بازگو کنیم که عکسی را همراه با یک حیوان حفاظت شده به نام لوریس منتشر کرد و بعدها پلیس دو شخصی که به توریست ها اجازه عکس گرفتن با این حیوان را داده بودند ردیابی کرده و دستگیر کرد.

- - , .

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 180 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 23:55

شرکت سامسونگ این روزها در حال تکمیل پرچمدار بعدی خود یعنی Galaxy S7 است و این طور که منابع آگاه می‌گویند، این گوشی هوشمند در مدل‌های مختلف عرضه می‌شود.

 Galaxy S7 سامسونگ با سه لبه خمیده در راه بازار!

Galaxy S7

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از موبنا، یکی از مدل‌های گوشی هوشمند Galaxy S7 پردازنده Snapdragon 820 کوالکام را در خود جا داده است و مدل‌های دیگر همراه با پردازنده Exynos سامسونگ عرضه می‌شوند. در دیگر شایعات آمده است که سامسونگ مدل معمولی این گوشی را با نام Galaxy S7 و مدل خمیده آن را با نام Galaxy S7 Edge عرضه می‌کند.

امروز منابع آگاه اعلام کردند در حالی که نمایشگر مدل Galaxy S6 در دو لبه بدنه خمیده شده بود، مدل Galaxy S7 به گونه‌ای ساخته شده است که نمایشگر آن در سه لبه بدنه خمیده می‌شود.

سامسونگ گوشی هوشمند Galaxy S7 Edge را به گونه‌ای طراحی کرده است که علاوه بر دو طرف بدنه، در قسمت پایین آن هم نمایشگر خمیده شده است و بنابراین کلید Home داخل نمایشگر خمیده تعبیه شده است.

در این گوشی هوشمند ورودی کارت حافظه microSD در سمت راست بدنه قرار دارد که مانند سیستم کارت خوان در رایانه است و کاربر می‌تواند به صورت مستقیم کارت حافظه را در آن وارد کند.
این گوشی هوشمند که بسیار باریک طراحی شده است در قسمت بالای خود جک استاندارد ۳٫۵ میلیمتری مخصوص هدفون را شامل می‌شود و سیستم ورودی USB Type-C هم در همین قسمت قرار دارد.

- - , .

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 201 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 23:55

قاضی ناحیه ای آمریکا، «لوسی کوه» دستور منع فروش تعدادی از اسمارت فون های اندرویدی سامسونگ را صادر نمود که قبلا ثابت شده بود بدون اجازه از پتنت های اختصاصی اپل در ساخت آنها استفاده گشته.

Apple در نبرد با Samsung پیروز شد!

 Samsung

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دیجیاتو، غول تکنولوژی کره ای نیز بر اساس این حکم بدون فوت وقت فروش این محصولات را متوقف نمود اما به نظر می رسد این حرکت عواقب عمیق تری در رابطه با تخطی از حق مالکیت الگوهای تجاری برای شرکت ها به دنبال داشته باشد.

تلفن های هوشمند شرکت کره ای مورد بحث که مجوز فروش آنها در ایالت متحده آمریکا لغو شده شامل گلکسی نکسوس، گلکسی نوت اصلی، گلکسی نوت ۲، گلکسی اس ۲، گلکسی S2 Skyrocket، Stratosphere و گلکسی اس ۳ می شوند.

آخرین مدل یاد شده در سال ۲۰۱۲ میلادی وارد بازار جهانی شد و از این رو جدیدترین موبایل سامسونگ محسوب می گردد که از فروش در آمریکا منع گشته.

در بهار سال ۲۰۱۴ میلادی دادگاه آمریکا در پی شکایت های اپل اعلام نمود که شرکت کره ای بدون اجازه از برخی پتنت های کمپانی ساکن کوپرتینو همانند لینک سریع، قفل کشوئی و تصحیح خودکار دیکته کلمات در ساخت اسمارت فون های خود استفاده نموده است. در همین راستا نیز جریمه ای به مبلغ ۱۱۹٫۶ میلیون دلار برای سامسونگ در نظر گرفته شد. اما شرکت آمریکائی نتوانست در آن زمان به هدف خود که منع فروش موبایل های شرکت رقیب بود دست پیدا نماید.

تا اینکه امسال دوباره این شکایت های دنباله دار مطرح شده و قاضی منطقه ای آمریکا حکم مورد نظر اپل را صادر نمود. البته این رویداد تاثیری در بازار فروش سامسونگ ندارد زیرا این مدل ها قدیمی هستند و فروش چندانی هم نداشتند. اما نکته قابل تامل در این اقدام دادگاه آمریکا که تا حدی نگران کننده هم به نظر می رسد این است که مالکان الگوهای تجاری قدرت بیشتری پیدا کرده اند و ممکن است تبعات ناخوشایندی برای فعالان عرصه فناوری به دنبال داشته باشد.

بر همین اساس، برخی از غول های تکنولوژی در حمایت از شرکت صاحب نام کره ای، درخواستی به دادگاه آمریکا ارسال نموده و از آن خواستند تا هر چه سریع تر قانونی در باب الگوهای تجاری ثبت شده وضع نمایند که با مفاهیم مدرن کنونی همخوانی داشته باشد و از اختلاف ها و گرفتاری های احتمالی در آینده پیشگیری نمایند.

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.

- - , .

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 169 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:25

سامسونگ الکترونیکس، رهبر جهانی نوآوری در لوازم‌خانگی، دو محصول جدید را در رده ماشین لباس‌شویی برای سال ۲۰۱۶ معرفی کرد. این محصولات، نمایش‌دهنده نوآوری‌هایی ساده و درعین حال کارآمد هستند که کار شستشو را برای مصرف‌کنندگان راحت می‌کنند. Samsung این ابداعات را همراه با دیگر لوازم‌خانگی پیشرفته در نمایشگاه۲۰۱۶ CES به نمایش در‌آورد.

نوآوری‌های جدید Samsung در زمینه پاکیزگی معرفی شدند!

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، جان هرینگتون، معاون ارشد و مدیر بخش لوازم‌خانگی سامسونگ در آمریکا، می‌گوید: «تمرکز سامسونگ در تلفیق طراحی زیبا و نوآوری عمل‌گرایانه در تولید لوازم‌خانگی است تا بتواند به افزایش بهره‌وری کاربران کمک کند. با توجه به شیوه برخورد معمول کاربران با مسئله شستشو در خانه، ما تصمیم گرفتیم راهکارهایی ساده اما کارآمد برای حذف مشکلات به وجود بیاوریم.» وی ادامه می‌دهد: «دو ماشین لباسشویی جدید ما نمایانگر تعهد سامسونگ به بهینه‌سازی طراحی، نوآوری و کارایی است.»

ماشین لباسشویی که مطابق برنامه شما کار می‌کند

نوآوری‌های Samsung

گاهی هنگام شستشوی لباس‌ها، ممکن است یک تکه از لباس‌ها جا بماند و داخل ماشین ریخته نشود. راه‌حل عملی و ساده سامسونگ افزودن درب «AddWash» به ماشین‌های لباسشویی است که برای اولین بار در این صنعت انجام می‌شود. AddWash که به شکل یک درب کوچک روی قسمت جلویی ماشین طراحی شده است، بدون نیاز به خالی کردن آب ماشین لباسشویی امکان اضافه کردن لباس‌های کثیف به ماشین لباسشویی در حال کار را به وجود می‌آورد.

سامسونگ با استفاده از بزرگ‌ترین سینک ۱۴۰ لیتری دنیا که امکان شستشوی ۳٫۶ سبد لباس کثیف را در یک بار کارکرد در یک ماشین لباسشویی استاندارد ۲۷ اینچی فراهم کرده است. این ماشین لباسشویی کارآمد و صرفه‌جو می‌تواند بدون افت سطح عملکرد دستگاه، یک سینک پر از لباس را تنها در ۳۰ دقیقه بشوید.

کسب قدرت با نوآوری‌های جدید در زمینه نظافت

نوآوری‌های Samsung

علاوه بر روبات‌های جاروبرقی POWERbot VR9000 و POWERbot Essential، سامسونگ دو محصول جدید را برای بهینه‌سازی روبات‌های جاروبرقی در نمایشگاه CES به نمایش درآورد؛ POWERbot Turbo و POWERbot Essential Wi-Fi.

جاروبرقی POWERbot Turbo سامسونگ، با قدرت مکشی ۷۰ بار بیشتر از قوی‌ترین جاروبرقی‌ها، همراهی مطمئن در نظافت خانه‌ها است. همراهی این جاروبرقی با سرویس ارتباطی Smart Control Wi-Fi به کاربران اجازه می‌دهد، بتوانند آن را از راه دور و با استفاده از تلفن همراه هوشمند خود، کنترل کنند. ویژگی Select & Go یک نقشه مجازی از خانه را روی تلفن هوشمند شما بارگذاری می‌کند، درنتیجه می‌توانید قسمت‌هایی از خانه که قصد تمیز کردن دارید، انتخاب کنید.
روبات جاروبرقی POWERbot Essential Wi-Fi، قدرت مکشی معادل ۱۰ برابر بیشتر از جاروبرقی‌های دیگر دارد. این جاروبرقی با اتصال به وای‌فای، به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند آن را از راه دور هدایت کنند.

این دو روبات‌های جاروبرقی با ویژگی Visionary Mapping Plus عرضه می‌شوند که شامل یک دوربین هوشمند و سنسورهایی است که برای شناخت محیط و مسیر نظافت مورداستفاده قرار می‌گیرند. هم‌زمان با انجام نظافت و حرکت در محل، جاروبرقی یک پلان نقشه دیجیتال برای خود ترسیم می‌کند که نقشه مسیرهای بهتر برای نظافت و جلوگیری از برخورد با موانع است. علاوه بر این، سیستم چرخشی مکش، به روبات جاروبرقی اجازه می‌دهد مانند یک دستگاه گریز از مرکز، خاک و آشغال را از یکدیگر جدا کند و جلوی گرفتگی فیلتر و کم شدن قدرت مکش را بگیرد.

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.

- - , .

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 192 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:25

پس از عرضه گلکسی J5، سامسونگ در حال ساخت نسخه جدید این محصول بود و از قرار محصول این زحمات نتیجه داده و مشخصات کامل فنی گلکسی J5 مدل ۲۰۱۶ به بیرون درز پیدا کرده است که این امر از عرضه این محصول در آینده نزدیک حکایت دارد.

مشخصات نسخه ۲۰۱۶ سامسونک Galaxy J5 فاش شد!

سامسونک Galaxy J5

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از فارنت، گفته می‌شود گلکسی J5 مدل ۲۰۱۶ در حال حاضر در هندوستان به صورت آزمایشی در اختیار کاربران قرار گرفته است. با توجه به اطلاعاتی که از این گوشی در دسترس است، صفحه نمایشی ۵.۳ اینچی را در آن شاهد هستیم.

هما‌ن‌گونه که در بالا نیز اشاره شد، نتایج بنچ‌مارک این محصول جدید سامسونگ نیز به بیرون درز پیدا کرده است.

این نتایج بر اساس نمونه اولیه این گوشی است و در وب‌سایت بنچ‌مارک GFXBench منتشر شده، بر اساس این اطلاعات گلکسی J5 مدل ۲۰۱۶ به دوربین ۱۲ یا ۱۳ مگاپیکسلی در قسمت عقب به همراه فلش ال‌.‌ای‌.دی مجهز است و در قسمت جلو نیز از دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد،‌دو گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت فضای داخلی ذخیره سازی سایر مشخصات فنی این محصول را تشکیل می‌دهند. چیپست اسنپ‌دراگون ۴۱۰ با پردازنده چهار هسته‌ای Cortex-A53 که در فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز کار می‌کند نیز در قلب این محصول جا خوش کرده است. از لحاظ نرم‌افزاری نیز بر اساس آنچه در این نتایج بنچ‌مارک به چشم می‌خورد گلکسی J5 مدل ۲۰۱۶ از اندروید ۵.۱.۱ آب‌نبات چوبی بهره می‌برد.

سامسونک Galaxy J5

به این ترتیب می‌توان گفت نسل بعدی J5 از صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر بهره می‌برد، میزان رم نیز در این محصول نسبت به مدل سال گذشته آن بیشتر شده است؛ اما به غیر از این دو مورد سایر مشخصات سخت‌افزاری این محصول تغییر چندانی نکرده است. انتظار داریم گلکسی J5 با قیمتی همانند مدل قبلی خود در آینده نزدیک روانه بازار شود.

- - , .

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 204 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:25

همانطور که می دانید و در خبر های برسام به آن اشاره شد، اپل در سیستم عامل جدید آیفون خود گزینه ای به نام Low Power Mode یا حالت کم نیرو افزوده است که این قابلیت زمانی می تواند فعال شود که درصد باتری شما به ۲۰ یا کمتر برسد. اما جدای از آن باید راهی باشد تا آن را پیش از آن فعال کرد و در مصرف باتری صرفه جویی نمود. این ویژگی می تواند برای همیشه تنظیم کردن های قدیمی برای افزایش عمر باتری را تغییر دهد. البته این ویژگی فعلا برای آیفون است و از آیپد خبری نیست!

Low Power Mode آیفون را برای همیشه فعال کنید!

Low Power Mode
فعال/غیر فعال کردن حالت Low Power Mode

هنگامی که آیفون تان ۲۰% شد، شما یک گزینه برای فعال کردن آن مشاهده خواهید کرد. سپس آیفون راجع به این که چه ویژگی هایی موقتا غیر فعال می شوند شما را اطلاع رسانی می کند، و شما می توانید با انتخاب Continue آن را فعال نموده یا با لمس Cancel آن را رد نمایید. در کمال ناباوری این ویژگی باتری شما را یک تا سه ساعت بیشتر روشن نگه می دارد!

البته قضیه به همین جا بسنده نمی شود؛ شما می توانید Low Power Mode را هر زمان که مایل بودید، فعال نمایید. برای مثال، بگذارید فرض کنیم امروز تازه سر صبح شده و شما یک روز کاری بسیار طولانی در پیش دارید، و هیچ پریز برقی نیز برای استفاده در دست ندارید. اکنون زمان استفاده از آن فرا می رسد. بنابراین به تنظیمات بروید، کمی پایین تر دسته بندی Battery را باز نمایید. زبانک Low Power Mode را فعال نمایید. اکنون نشانگر باتری در نوار وضعیت زرد رنگ خواهد شد.

iPhone به طور خودکار با هر بار شارژ شدن به یک میزان خاص باتری, این ویژگی را به حالت اول باز می گرداند. حالت Low Power Mode همواره موقتی است و تا شارژ بعدی ایستا می ماند.

حالا Low Power Mode چه می کند؟!

Low Power Mode
این همه از توانایی ها و ویژگی ها و آموزش هایش گفتیم، اکنون بگذارید ببینیم خودش چه در چنته دارد؟ این ویژگی به طور خودکار چندین تنظیم را برای ذخیره نیروی باتری تغییر می دهد، و غیرفعال کردن دریافت ایمیل جدید، کاهش نور صفحه، قفل خودکار آیفون و خاموش کردن سریع تر صفحه, همه از کار هایی است که این قابلیت انجام می دهد. برنامه ها نیز می توانند از فعال شدن این ویژگی مطلع شده و انیمیشن ها و ویژگی های باتری خور را (به صورت انتخابی و نه حتمی) غیر فعال نمایند.

جلوه های حرکتی و والپیپر های متحرک همچنین غیر فعال خواهند شد. فعالیت های پس زمینه و شبکه نیز برای جلوگیری از مصرف غیر ضروری باتری در پس زمینه متوقف خواهند شد. آیفون شما می تواند به طور خودکار عملکرد CPU و GPU را کاهش دهد، که این موجب کارایی نسبتا کند تری می شود اما مسلما در مصرف باتری نیز صرفه جویی بسیاری خواهد شد. آزمایش های نشان می دهد که این ویژگی تا ۴۰% تلفن را کند تر می کند.

Low Power Mode کمی چغر و بد بدن است (!), یعنی به خاطر ویژگی هایی که به کار می گیرد می تواند کار شما را سخت تر و شما را اذیت کند. بنابراین بهتر است همیشه فعال نباشد.

Low Power Mode حتی در زمان شارژ!

Low Power Mode
شاید باورتان نشود اما به آسانی می توانید برخی از توانایی های این ویژگی را به طور دستی فعال نمایید و برای همیشه از آن استفاده کنید. همچنین می توانید به صفحه Battery Settings رفته و پرمصرف ترین اپ را شناسایی کرده و برای آن چاره ای بیاندیشید.

  • غیر فعال سازی دریافت ایمیل
    اگر هر اکانتی دارید که از آن برای دریافت ایمیل های جدید استفاده می کنید، آیفون شما به طور خودکار در دوره های زمانی معین به طور خودکار سرور را چک کرده و ایمیل های جدید را دانلود می کند. این کار آیفون شما را بیدار کرده و برای انجام کار آماده می کند. فعالیتی که اگر غیرفعال شود و تنها به صورت Manual یا دستی انجام پذیرد، در مصرف باتری صرفه جویی خواهد کرد.
  • نور صفحه نمایش
    Low Power Mode
    فعال کردن Auto Brightness به شما اطمینان می دهد صفحه نمایش شما هنگامی که نور به اندازه کافی است، نور بیش از آن را استفاده می کند و موجب صرفه جویی در مصرف نیرو می شود. این تنظیم بهتر است به صورت پیشفرض فعال باشد – تنها کافی است آن را غیر فعال نکرده باشید. همچنین می توانید سوایپ بالا کنید (دست خود را به بالا بکشید) تا نور صفحه تنظیم شود. هر چه نور صفحه بیشتر باشد، باتری زودتر تخلیه خواهد شد. این گزینه در بخش Display & Brightness در اپ تنظیمات قابل دسترسی است.
  • دوره قفل خودکاربرای ذخیره هر چه بیشتر باتری، می توانید اجازه دهید آیفون شما به طور خودکار خودش را پس از گذشت چند ثانیه پس از بیکاری قفل نماید. بدین منظور اپ تنظیمات را بز کنید و به General > Auto-Lock بروید. برای مثال می توانید تنظیم کنید تا آیفون پس از ۳۰ ثانیه به طور خودکار قفل شود.
  • غیر فعال سازی بارگزاری پس زمینه
    شما می توانید از ریفرش شدن خودکار برنامه ها در آیفون در زمانی که از آن ها استفاده نمی کنید، جلوگیری نمایید. برای انجام این کار، تنظیمات را باز کرده و به General > Background App Fresh مراجعه کنید. شما می توانید ریفرش اپ های پس زمینه را برای هر برنامه ای از اینجا غیرفعال نمایید. یا تنها از چند اپ برای انجام این کار جلوگیری کنید.
    به طور کلی هیچ راه همیشگی برای کاهش مصرف CPU و GPU وجود ندارد. با این حال، هر گاه که بخواهید کمی بیشتر در مصرف باتری صرفه جویی کنید استفاده از Low-Power mode برای کاهش پردازش سخت افزار توصیه می شود.
    از iOS 9 به بعد، صفحه آیفون با دریافت نوتیفیکیشن ها روشن نخواهد شد، اگر رو به پائین قرار داده شده باشد. تلفن آیفون خود را به پشت بگذارید تا کمی بیشتر در باتری صرفه جویی کنید و اگر به دریافت اطلاع رسانی ها در آن لحظه اهمیتی نمی دهید، از روشن شدن بی مورد صفحه نیز جلوگیری نمایید

    با برسام همراه باشید

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.

منبع: HTG

- - , .

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 176 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:54

Acer Iconia 713 تبلت اندرویدی ست که قابلیت نصب سیم کارت دارد و علاوه بر شبکه های مخابراتی ۲G و ۳G، امکان مکالمه را نیز برای کاربر فراهم می کند. در این تبلت یک پردازشگر چهار هسته ای با فرکانس کاری ۳/۱ گیگاهرتز بر روی چیپ‌ست مدیاتک MT8382V قرار گرفته است که در کنار پردازشگر گرافیکی Mali-400 و ۱ گیگابایت حافظه رم، ترکیب سخت افزاری نسبتاً قوی را تشکیل داده‏اند. برای ذخیره سازی اطلاعات، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده که توسط کارت‌های micro-SD قابل ارتقاء می‏باشد.

با تبلت جدید Acer لذت تماشای فیلم های HD را تجربه کنید!

تبلت Acer

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، صفحه نمایش تبلت ۷ اینچ، معادل ۹/۸ × ۱۱۶ × ۱۹۳ میلی‌متر است و وزنی برابر با ۲۹۸ گرم دارد. کیفیت تصویر در این تبلت HD بوده و صفحه نمایش آن از رزولوشن ۸۰۰ × ۱۲۸۰ پیکسل برخوردار است. به لطف بهره‏گیری از تکنولوژی IPS روشنایی و کنتراست صفحه نمایش عالی و زوایای دید در آن بسیار مطلوب است. دوربین ۵ مگاپیکسلی در پشت دستگاه و دوربین ۳/۰ مگاپیکسلی در جلوی دستگاه امکان عکس برداری، فیلم برداری و برقراری مکالمات ویدیویی را فراهم می کنند.

یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۹/۱۲وات-ساعت در تبلت گنجانده شده که خیال کاربر را از تا حد زیادی از بابت شارژ راحت می‏کند. به ادعای کمپانی ایسر این مدل در پخش مداوم ویدیو می‌تواند نزدیک به ۷ ساعت دوام بیاورد که در مقایسه با سایر تبلت های هم رده فوق العاده است. در مجموع Iconia 713 Acer با در نظر گرفتن پارامترهای عملکرد، کیفیت و قیمت، نسبت به سایر تبلت های موجود در بازار، گزینه‏ا‏ی قابل اعتماد خواهد بود.
این تبلت هم اکنون با یک سال گارانتی سازگار ارقام در بازار موجود است.

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.

- - , .

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 189 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:34

کدهای آی او‌ اس از آزمایشات جدید اپل با تکنولوژی Li-Fi خبر می‌دهند.

استفاده اپل از تکنولوژی اعجاب‌انگیز Li-Fi !

تکنولوژی Li-Fi

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از جی اس ام، سیستم عامل اپل برای آی‌دیوایس‌ها نخست iPhone OS نام داشت و حالا مدت‌هاست آن را با نام iOS می‌شناسیم. از دل هسته این سیستم عامل، که شامل میلیون‌ها خط کد برنامه‌نویسی است، اکنون می‌توان نکته جدیدی دریافت، البته اگر دستگاهتان آی‌اواس ۹.۱ یا بالا‌تر داشته باشد. شخصی در توییتر اسکرین‌شاتی از کدهای هسته این سیستم عامل منتشر کرده که در قسمتی از آن می‌توانید عبارت Li-Fi Capability را مشاهده کنید.تکنولوژی Li-Fi

تکنولوژی لای‌فای چیست؟

وای‌فای در آینده‌ای نه‌چندان دور و پس از سالیان دراز جای خود را به تکنولوژی جدید لای‌فای خواهد داد. لای‌فای نسل جدیدی از ارتباطات محلی بی‌سیم است که با استفاده از نور اطلاعات را به‌صورت دوطرفه ارسال و دریافت می‌کند؛ البته نوری که چشم انسان قادر به دیدن آن نیست.

اگر بخواهیم از لحاظ سرعت انتقال داده‌ها لای‌فای را با وای‌فای مقایسه کنیم، باید بگوییم این تکنولوژی جدید حدود ۱۰۰ برابر سریع‌تر است و تا سرعت ۲۲۴ گیگابیت در ثانیه می‌سد که البته رقم بسیار بالایی است و در حوزه خود می‌تواند انقلابی به پا کند.

تکنولوژی Li-Fi

لای‌فای چطور کار می‌کند؟

تکنولوژی لای‌فای کمی شبیه وای‌فای است، با این تفاوت که به‌جای استفاده از امواج مخابراتی، که هنوز ضرر و زیانش ثابت نشده اما احتمال می‌رود برای بدن انسان مضر باشد، از پرتو‌های نور نوع خاصی از چراغ‌های LED استفاده می‌کند و با خاموش و روشن شدن مداوم و بسیار بسیار سریع آنها اطلاعات را انتقال می‌دهد. البته سرعت خاموش و روشن شدن این LED ها به قدری بالاست که چشم انسان قادر به تشخیص آن نیست و اطلاعاتی که از عصب‌های چشم به مغز می‌رسد باعث می‌شود مغز ما فکر کند این چراغ همیشه و به‌صورت یکنواخت روشن است!

تکنولوژی Li-Fi

حال سوال اینجاست: شب‌ها و مواقعی مانند خواب و استراحت که نیازی به نور نیست و روشنایی جای خود را به تاریکی می‌دهد تکلیف چیست؟ آیا برای استفاده از این تکنولوژی باید تمام شبانه‌روز فضای خانه خود را روشن نگه داریم؟ اگر نگران شده‌اید، همین‌جا اجازه بدهید بگویم: خیر!

تکنولوژی لای‌فای به گونه‌ای توسعه یافته و طراحی شده است که در ساعاتی که انسان نیاز به تاریکی دارد، مانند زمان استراحت، خود نور چراغ‌های LED را تا حدی پایین می‌آورد که از حوزه دید چشم انسان خارج می‌شود. اما اتفاقی که در این حالت می‌افتد چیزی نیست جز افت سرعت که البته نمی‌توان آن را مشکل دانست، چراکه نیاز‌های کاربران را برای انجام دادن امور سبک‌تر می‌تواند تا حدی برطرف کند و حتی با وجود افت سرعت در تاریکی باز هم از تکنولوژی وای‌فای نسل خود سریع‌تر است.

باید منتظر ماند و دید اپل برای توسعه و استفاده از این تکنولوژی در دستگاه‌های خود در آینده چه خواهد کرد.

- - , .

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 192 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:34

آیت الله «سید علی سیستانی» مرجع عالیقدر عراق در فتوایی بازی معروف ‘کلاش اف کلنز’ (clash of clans) را که با عنوان اختصاری کلاش در بین جوانان و نوجوانان شهرت دارد، تحریم کرد.

آیت الله سیستانی بازی Clash of Clans را تحریم کرد!

بازی clash of clans

سید ‘خضیر المدنی’ از وکلای آیت الله سیستانی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه در کربلا اخیرا اعلام کرد که آیت الله سیستانی خرید و فروش و تجارت و بازی کردن با این بازی الکترونیکی را بطور کامل تحریم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایرنا، همچنین دفتر آیت الله سیستانی اصل فتوا را روی صفحه شخصی ایشان گذاشت و در پاسخ سوالی که آیا اجازه خرید و فروش بازی و هزینه کردن پول برای این بازی امکان پذیر است که عین جواب دفتر آیت الله سیستانی به شرح زیر است:

‘طبق نظر آیت الله سیستانی فروش این بازی صحیح نیست و اصل بازی کلاش نیز مجاز نمی باشد و در عین حال می توان به آراء فق های دیگر در این خصوص مراجعه کرد.’

سایت رسمی عتبه حسینی روز سه شنبه درخصوص علت صدور چنین فتوایی از سوی آیت الله سیستانی نوشته است: با توجه به اینکه امکان ارتقا بازی طبق خواسته های بازی کننده وجود دارد، تروریست های داعش اخیرا توانسته اند این بازی را متناسب با سیاست های خود دستکاری کنند و از طریق آن در بین نوجوانان و جوانان سربازگیری کنند.

این سایت با اشاره به اینکه بازی کلاش انعکاسی از جنگ ها و سلاح های واقعی در فضای مجازی است، ادامه داد: گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه توانسته است که این بازی را متناسب با سیاست های خود ارتقا دهد.

به نوشته سایت عتبه حسینی، گروهک تروریستی داعش توانسته که برخی از شخصیت های جنایتکار را هم شکل داعشی ها طراحی کرده و موسیقی را تبدیل به سرودهای داعش کند و با اضافه کردن شعارهای الله اکبر و پرچم داعش به این بازی، آن را متناسب با خواست خود تغییر دهد.

سایت عتبه حسینی ابراز تعجب کرده که معمولا ۷۰ درصد بازی به گونه ای است که همواره گروه های جنایتکار به نیروهای منظم نظامی حمله ور شده و اقدام به قتل و کشتار و تخریب می کنند.
بازی کلاش اوف کلنز که ترجمه فارسی آن ‘جنگ های عشایر’ یا ‘جنگ قبایل’ است، بازی کننده می تواند حسب خواست خود یک شهر یا پادگان نظامی را ایجاد و نیروهای خود را آموزش داده و سپس برای گرفتن غنیمت، دست به غارت و کشتار بزند.

برخی از کاربران اخیرا از وجود شعارهای ماسیونری در فضای این بازی که به صورت حرفه ای کارگذاشته شده از جمله چهره شیطان خبر داده اند و این روشی است که گروه های ماسیونری همواره در کاربرد نمادهای ماسیونری به صورت اسرار آلوده بهره می برند.

اما بازی کلاش اوف کلنز را شرکت ‘سوپر سل’ در ۲۰۱۰ در شهر هلسینکی فنلاند ساخت و توانست در سال ۲۰۱۲ حسب اعلام سایت ‘ویکیپدیا’ بالغ بر دو میلیون و ۴۰۰ هزار دلار درآمد کسب کند.

مدیر اجرای این شرکت ‘ایلکا بانین’ است که یک شخص یهودی است و توانسته است این بازی را در کمترین زمان ممکن به یکی از بازی های پرطرفدار در بین نوجوانان و جوانان جهان تبدیل کند.

- - , .

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 170 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:34

بهترین آنتی ویروس های رایگان ۲۰۱۶ که در اینجا معرفی می شوند، به طور کامل بروزرسانی شده اند.

ویندوز دیفندری که به صورت پیش فرض بر روی دستگاه ها نصب می شود نمی تواند به خوبی از پس هر نوع ویروسی براید و با تست های مستقلی که بر روی آن صورت گرفته مشخص شده است که از ۱۰ تهدیدی که برای دستگاه ممکن است وجود داشته باشد، تنها با یکی از آنها می توااند مقابله کند.

برترین آنتی ویروس های رایگان سال ۲۰۱۶ کدامند؟

آنتی ویروس

بنابراین نباید به این آنتی ویروس اکتفا کرد و می بایستی به دنبال نمونه های دیگری از آنتی ویروس ها باشیم و در حالی که دستگاه های اندرویدی شما هسته ی امنیتی قدرتمندی هم داشته باشند، باز هم در معرض خطر محصول جدیدی از برنامه های مخرب هستند و شما باید به ایمن ماندن دستگاه خود کمک کنید و امنیت دستگاه را به صورت منظم آپدیت کنید.

خوشبختانه برای هر نوع بدافزاری سریعا برنامه ی امنیتی و تدافعی هم ساخته و پرداخته می شود و از این نظر نگرانی نیست ولی به خاطر داشته باشید که همیشه برنامه های مخرب یک قدم جلوتر از برنامه های امنیتی مربوط به آنها هستند، پس همیشه سعی کنید از نظر اطلاعات امنیتی و آنتی ویروس های بروز مطلع باشید تا با مشکل جدی روبرو نشوید.

به این منظور ما سعی کرده ایم در این مقاله چند نمونه از بهترین آنتی ویروس های رایگان ۲۰۱۶ را برگزینیم. از بین این چند نمونه ای که نام برده می شود، دو عدد از آنها مربوط به بهترین برنامه های اندرویدی ست و دو نمونه هم سرویس های تشخیص آنلاین است که همه ی اینها امنیت فوق العاده ای را بدون هیچ گونه هزینه ای برای شما به ارمغان می آورند. با ما همراه باشید.

۱. آنتی ویروس ۳۶۰ توتال سکیوریتی (Total Security ۳۶۰)

این آنتی ویروس مدت زمان زیادی طول می کشد سیستم را اسکن کند اما اکثریت خطرات و تهدیدها ر ا کشف می کند.

اگر به دنبال یک بسته ی آنتی ویروسی هستید که مستقل از هر نرم افزار و یا سخت افزار دیگری عمل کند، ۳۶۰ توتال سکیوریتی گزینه ی مناسبی به نظر می رسد. این برنامه، پشتیبانی از ضد فیشینگ، محافظت به هنگام خرید آنلاین، مسدود کردن شبکه ی تهدید کننده، ابزاری برای پاک کردن هارد دیسک، جستجوگر بروزرسانی ویندوز و … را برای شما فراهم می کند.

هرچند این برنامه قابلیت های زیادی به ارمغان می آورد، اما همچنان محیط کاربری ساده ای ارائه می دهد البته لازم به ذکر است که کار با این برنامه ی امنیتی همیشه ساده نیست و اگر شما با مشکلات اجرایی مواجه شوید، راهنمای قابل توجهی برای کمک ندارد.

با این حال محیط کاربر پسند این برنامه و جدا از آن استفاده از ۵ موتور انتی ویروس ، این برنامه ی امنیتی را از بقیه متمایز می کند. هنگامی که این برنامه را نصب می کنید در حقیقت تلفیقی از ۵ تکنولوژی بیت دیفندر (Bitdefender) –موتور تجاری بسیار عالی که به عنوان یکی از بهترین آنتی ویروس ها موجود در جهان است، آویرا (Avira) –بهترین ارائه دهنده ی رایگان- و سه موتور دیگر که متعلق به سازنده ی این انتی ویروسیعنی Qihoo است، در کنار تکنولوژی ابری و آنلاین کلود (Cloud) را به ارمغان می آورد.

لزوما تنظیمات پیش فرض، بهترین تنظیمات نیستند و احتمالا مجبور باشید مدتی را به پیکربندی این برنامه و متناسب با نیازهایتان اختصاص دهید.

اینگونه که ما دریافتیم، این رویکرد چند موتوره ی آنتی ویروس مذکور می تواند بر روی عملکرد سیستم هم تاثیر بگذارد؛ در واقع اسکن سیستم با ۳۶۰ توتال سکیوریتی مانند رقبای دیگر تا دوبرابر طولانی می شود، همچنین نتایج ساختگی را برمی گرداند.

جای تعجب است که با وجود حجیم بودن این برنامه، سرعت کامپیوتر شخصی را به هنگام استفاده ی نرمال از آن، کند نمی کند و در واقع کمترین تاثیر را بر روی سرعت دستگاه دارد.

شاید نتوان گفت که آنتی ویروس ۳۶۰ توتال سکیوریتی مجموعه ای تمام و کمال است و همینطور اگر شما به دنبال موتور انتی ویروس ساده ای هستید که همراه با دیگر ابزارهای امنیتی کار کند، این به کارتان نیم آید چراکه خیلی فراتر است؛ اما اگر نرخ تشخیص یک آنتی ویروس، اولویت شما برای داشتن آن است، باید بگوییم که این آنتی ویروس یک مدعی واقعی است.

آنتی ویروس

۲. Avast

استفاده از این آنتی ویروس به قدری ساده است که هر فرد مبتدی و بدون اطلاعات قبلی می تواند از آن استفاده کند.

با وجود اینکه دانلود این برنامه ی رایگان آنتی ویروس هیچ هزینه ای برنمی دارد، ولی ممکن است که برای قسمت های دیگری مجبور باشید هزینه کنید. هنگامی که آنتی ویروس رایگان Avast را نصب می کنید، کامپیوتر شما به به گوگل تولبار یا همان نوار ابزار گوگل مجهز می شود.

با استفاده از آنتی ویروس رایگان Avast می توانید سیستم خود را از نرم افزارهای مخرب اسکن کرده و فایل های هرز، برنامه های غیر ضروری و دیگر مشکلات عملکردی را بررسی می کند و تشخیص می دهد و با وجود اینکه نمی تواند همه ی آنها را رفع کند ولی به شما این امکان را می دهد پس از اینکه آنها را شناسایی کردید، بهینه ساز پی سی (PC Optimizer) این شرکت را خریداری کرده و این مسائل را رفع کنید.

آنتی ویروس رایگان Avast دارای رابط کاربری بسیار عالی، تر تمیز و واضح و قابل تنظیم است و به منظور جلوگیری از عملکرد اسکن زمان بر، تنها با چند کلیک می توانید آن را راه اندازی کنید.

تست هایی که بر روی این آنتی ویروس صورت گرفته است، نتایج خوبی ارائه داده است. به طور کلی این شرکت کار خود را بهتر از AVG که مخفف Anti Virus Guard – آنتی ویروسی که با عرضه ی رایگان توانست در مدت کوتاهی نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند- است، انجام می دهد اما قدرت آن با آویرا قابل مقایسه نیست.

قطعا این آنتی ویروس در مسدود کردن آدرس های مخرب بهتر عمل می کند و این یعنی احتمال مواجه شدن با نرم افزارهای مخرب خیلی کمتر است.

افزودنی های مفید این برنامه عبارتند از بررسی حفره های امنیتی شبکه (مانند یک روتر که هنوز از رمز عبور پیش فرض استفاده می کند) و در همین حال بروزرسانی نرم افزار پچ های از دست رفته را های لایت می کند و انها را با یک کلیک نصب می کند.

ممکن است آنتی ویروس رایگان Avast بهترین و کامل ترین حفاظت را ارائه ندهد، اما رابط کاربری آن قطعا یکی از بهترین هاست و کاربران باتجربه از قابلیت تنظیم فوق العاده ی این برنامه قدردانی می کنند.

Avast برای آن دسته از افرادی که می خواهند از دستگاه خود محافظت کنند، Pro Antivirus 2014 را به عنوان یک کاربره، اشتراک دوساله با هزاران ویژگی (کمک از راه دور، حفاظت از روت کیت و …) به قیمت ۲۷.۱۱ پوند بر روی آمازون می فروشد.

آنتی ویروس

۳. اویرا (Avira)

اویرا در مقایسه با بسیاری از محصولات پولی بهتر عمل می کند.

برخی شرکت های امنیتی سابقه ی زیادی در این زمینه دارند و به خوبی شناخته شده اند. آنتی ویروس اویرا هم به عنوان یکی از شناخته شده ترین آنتی ویروس هاست و از رابط کاربری فوق العاده بهره می برد. با اینکه اویرا یک لانچر گرافیکی به سیستم شما اضافه می کند ولی در عین حال برنامه ی اصلی، ساده و معمولی به نظر می رسد.

امتیاز اویرا از جنبه های مختلف خوب است و در نهایت هم به یکی از بهترین برنامه های امنیتی موجود تبدیل شده است.

آزمایش هایی که بر روی این برنامه صورت گرفته است، خیلی جالب هستند. در تست محافظت دنیای واقعی، این برنامه در بین ۲۰ رقیب تجاری با اتخاذ نرخ محافظت ۹۹.۷ درصدی، رتبه ی چهارم را به خود اختصاص داد و لازم به ذکر است برنامه هایی که در جایگاه های بالاتری قرار گرفتند، بیت دیفندر (Bitdefender) با امتیاز ۹۹.۸ درصدی و کسپرسکی (Kaspersky) با امتیاز ۹۹.۷ درصدی بودند که برنامه هایی شناخته شده و قدرتمند در این زمینه هستند. در برخی تستها هم اویرا در صدر این لیست ها قرار گرفته است.

کاربران متخصص با استفاده از این انتی ویروس کنترل خوبی روی برنامه های خود دارند به طور مثال: گزینه هایی برای محافظت از فایل هاست (Host)، مسدودکردن اتوران (autorun)، آرشیوهای اسکن، دیسک های نظارت بر شبکه و حتی محافظت از رمز عبور نصب اویرا به نحوی که دیگران نتوانند تنظیمات شما را آلوده کنند.

آنتی ویروس اویرا دارای کمبودی در بخش افزونه های مفید است و همین موضوع برای برخی مشکل ساز شده است. گزینه های “Firewall” که پیکربندی دیوار اتش ویندوز را تنظیم می کنند و با استفاده از این دیوار آتش قدرتمند برای فایل های شخصی و سرویس های وب، رایانه را در برابر ویروس، تروجان، کرمهای رایانه ای، بات ها، روت کیت ها، نرم افزارهای جاسوسی، حملات هکری، فیشینگ و بدافزارها به خوبی محافظت می کند.

طراحی ساده ی این برنامه این امکان را می دهد که ابزارهای امنیتی دیگر را بدون درگیری اضافه کنید. با این اوصاف اویرا یک انتخاب هوشمندانه برای کاربران باتجربه است. توجه داشته باشید که این آنتی ویروس به عنوان یک برنامه ی امنیتی رایگان که به خوبی می تواند از پس این وظایف براید، شناخته شده است.

آنتی ویروس

۴. آنتی ویروس رایگان پاندا (Panda)

رابط کاربری آبی – سبز آنتی ویروس رایگان پاندا به گونه ای نیست که از نظر بصری چشمگیر باشد، اما دیگر ویژگی های این آنتی ویروس فوق العاده است و یافتن و دسترسی به قابلیت های این برنامه هم ساده است.

تست های صورت گرفته بر روی این نرم افزار از دقت بالای این برنامه خبر می دهند و در واقع به مدت دو ماه این برنامه در جایگاه صدر نتایج این تست ها قرار گرفته است. از قابلیت های این برنامه فیلتر کردن آدرس هایی ست که منجر به دسترسی به سایت های مخرب می شود.

در واقع این آنتی ویروس به منظو ر مقابله با ویروس هایی است که از راه های مختلف مانند شبکه، اینترنت، یو اس بی و فلش مموری ها به سیستم وارد می شوند.

آنتی ویروس

۵. آنتی ویروس سکیوریتی ۴.۲ اویرا (Security 4.2)

انتخاب بهترین برنامه ی آنتی ویروس اندرویدی رایگان هم اکنون کار دشواری است. چرا که این بازار به شدت رقابتی است و آزمایشگاه های تست مستقل به طور مداوم نشان می دهند که بین محصولات پیشتاز تفاوت های اندکی وجود دارد.

برنامه ی انتی ویروس سکیوریتی اویرا هم به عنوان یک موتور قابل اعتماد، در میان برنامه های با امتیاز بالا در AV-Test و AV Comparatives شناخته شده است.

این برنامه، ویژگی های اضافی زیادی دارد که از این میان می توان به Anti-theft اشاره کرد. این قابلیت به این صورت است که هنگامی که گوشی خود را گم می کنید، می توانید موقعیت آن را بیابید و یا از راه دور آن را قفل کنید و یا دستگاه خود را پاک کنید و به این شکل به شما این امکان را می دهد که حریم شخصی خود را حفظ نمایید.

حفاظت به هنگام وب گردی، بروزرسانی های ساعتی و پشتیبانی فنی تنها برای نسخه ی پرو به صورت تجاری در دسترس است، اما آنتی ویروس سکیوریتی اویرا هم ملزومات را برای شما فراهم می کند و کار حفاظت را به خوبی انجام می دهد.

آنتی ویروس

۶. ۳۶۰ سکیوریتی (۳۶۰ Security)

آنتی ویروس رایگان ۳۶۰ سکیوریتی یکی از محبوب ترین و بهترین آنتی ویروس های رایگان موجود است. این برنامه فایل های ناخواسته را پاک می کند، حافظه را تقویت و توان را ذخیره می کند و موثرتر از برنامه های مستقل دیگر است.

این آنتی ویروس به طور دقیقی عمل کرده و ترافیک زیادی تولید نمی کند که منجر به تخلیه ی قابل توجهی از باتری شود.

همچنین این سیستم، نرم افزارهای مخرب را مسدود می کند و ویژگی های اضافی دیگری از جمله ضد سرقت، فیلترینگ اس ام اس و تماس و قفل کننده ی برنامه و … ارائه می دهد.

آنتی ویروس

۷. ویروس توتال (VirusTotal)

نصب و راه اندازی یک آنتی ویروس خوب، سیستم شما را از بسیاری از تهدیدات، ایمن نگه می دارد، اما متاسفانه هیچ محصولی هم وجود ندارد که ۱۰۰ درصد این تضمین را بدهد.

با آپلود یک فایل مشکوک، ویروس توتال در عرض چند ثانیه آن را اسکن کرده و نتایج اسکن را به شما نشان می دهد. این نتایج به همراه تجزیه و تحلیل عمیقی از فایل و کاری که بر روی کامپیوتر شما انجام داده صورت می گیرد.

یکی از مشکلات این رویکرد چند محصوله این است که به طور منظم شما خطای false positive را مشاهده می کنید و مشکل اینجاست که اکثر این موتورها در مواجهه با این خطا می گویند که فایل ایمن است. اگر تعداد کمی از پکیج ها هشدار دهند (۵ و یا کمتر) و موتورهای قابل اطمینان هم بگویند که ایمن است، ممکن است ما برنامه ی مورد نظرمان را اجرا کنیم؛ اما همین هم می تواند ریسک آلوده شد سیستم را بیشتر کند، بدین ترتیب برای جلوگیری از این مشکل یم توانید دو یا سه روز صبر کنید و بعد مجددا آن را اسکن نمایید.

آ«تی ویروس

۸. متااسکن آنلاین (Metascan Online)

ویروس توتال نوعی از اسکنرهای ویروس آنلاین است، اما رقبای دیگری هم دارد که آوازه ی زیادی دارند و متااسکن آنلاین یکی از بهترین آنهاست.

ایده ی اصلی به همان روش ویروس توتال است. بر روی متااسکن آنلاین در یک فایل اشاره کنید، این برنامه آپلود می شود و به وسیله ی یک هاست بسته بندی آنتی ویروس اسکن می شود.

متااسکن آنلاین می تواند فایل های بزرگتری را نسبت به ویروس توتال اسکن کند (۱۴۰ مگابایت در مقایسه با ۱۲۸ مگابایت) و دارای صفحه ی تاریخچه ی اسکن شسته رفته ای است که سرعت تشخیص و شناسایی یک فایل و زمان آن را نشان می دهد. با این وجود هنوز هم ویروس توتال به عنوان اسکنر آنلاین محبوب شناخته شده است.

آنتی ویروس

- - , .

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 205 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 23:00

مایکروسافت با عرضه آخرین وصله امنیتی در این هفته، به پشتیبانی از نسخه های قدیمی مرورگر اینترنتی اینترنت اکسپلورر پایان داده است.

اینترنت اکسپلورر بازنشسته شد!

اینترنت اکسپلورر

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از رایورز، این شرکت در جریان عرضه وصله های امنیتی خود به صورت ماهانه، نسخه های ۸، ۹ و ۱۰ مرورگر اینترنتی اکسپلورر را وصله کرد و توضیح داد آخرین باری بوده که این نسخه ها را مورد پشتیبانی قرار داده است. پایان پشتیبانی امنیتی از این مرورگرهای اینترنتی برای کاربران ویندوز ۷ به این معنی خواهد بود که میلیون ها کاربر در سراسر جهان ناامن می شوند.

البته در این زمینه برخی استثنائات هم لحاظ شده است. مایکروسافت در این زمینه توضیح داد وصله های ماه دسامبر همچنان از طریق کانال های معمول به روزرسانی عرضه می شود که از جمله این کانال ها می توان به Windows Update اشاره کرد.

اینترنت اکسپلورر

آن دسته از کاربرانی که از نسخه های قدیمی تر مرورگر اینترنتی مایکروسافت استفاده می کنند، در معرض خطرات جدی قرار دارند و می بایست هر چه سریع تر مرورگر خود را به نسخه های جدیدتر ارتقاء دهند. به هر حال، هنوز آمار دقیقی منتشر نشده است که مشخص شود چه تعداد کاربر جهانی در حال استفاده از سه نسخه ۸، ۹ و ۱۰ مرورگر اینترنتی Inteet Explorer هستند. ولی کارشناسان می گویند این پایان پشتیبانی باعث به خطر افتادن ده ها میلیون نفر شده است.

- - , .

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 173 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 23:00

همه‌چیز، قبل و بعد از تحریم به وزارت خزانه‌داری آمریکا با بختکی بنام صهیونیسم برمی‌گردد.

چه کسانی مخالف تأسیس فروشگاه اپل در ایران هستند؟

 فروشگاه اپل

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از خبرآنلاین، لابی صهیونیست‌ها که سال‌هاست پس از جنگ جهانی دوم وزارت خزانه‌داری آمریکا را غصب کرده‌اند در تازه‌ترین تلاش حاسدانه خود باهدف مانع‌تراشی برای ایجاد روابط تجاری بین امریکا و ایران، سنگ بزرگی جلوی پای اپل انداختند.

 فروشگاه اپل

کمپانی اپل اخیراً سعی کرده است تا با فروش اولین محموله آی پد خود به ایران ورود به بازار ۷۸ میلیونی جدید را آغاز کند اما وزارت خزانه‌داری آمریکا و در رأس آن جک لو/ Jack Lew و سارا بلوم راسکین به مخالفت صریح با آن برخاستند.

جک لو متولد ۲۹ آگوست ۱۹۵۵ از یک خانواده متعصب یهودی در نیویورک است که به‌عنوان هفتاد و ششمین وزیر و افراطی‌ترین یهودی دستگاه خزانه‌داری امریکا از سال ۲۰۱۳ بر این منصب تکیه زده است.

سارا بلوم راسکین نیز که از طایفه یهودیان اشکنازی است نفر دوم بعد از جک لو در دشمنی با ایرانیان سنگ تمام را گذاشته‌اند.

به مدیران اپل هنگام پر کردن فرم‌های ارسال محموله آی پد به ایران گفته شد که آن‌ها نمی‌توانند پس از تحریم در ایران فروشگاه باز کنند و اگر ثابت شود که کاربر ایرانی پس از خرید آی پد از این وسیله به‌عنوان نقل‌وانتقال دیتای تروریستی استفاده کند؛ اپل با جریمه سنگینی روبرو خواهد شد و به همین دلیل مدیران اپل از تصمیم خود برای باز کردن فروشگاه و ارسال محموله آی پد به ایران خودداری کردند

حسادت صهیونیست‌ها از برجام به‌قدری شدت گرفته است که اخیراً با تصویب لایحه روادید برای تجار خارجی معامله‌گر با ایرانی‌ها اوج حماقت خود را نشان دادند و اوباما اگر صادق باشد، باید چنین موانع انسانی را از سر راه بردارد، البته حرف شنوی اوباما از تشکیلات خزانه داری قابل تامل است و این در نهایت به بازنده شدن تجار آمریکایی در برابر رقبای اروپایی خود می‌شود.

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.

- - , .

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 184 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 23:00

روزنامه ایتالیایی «لاستمپا» در گزارشی با عنوان «بهار فناوری در ایران» نوشته است: با سبک‌شدن وزن تحریم‌های اقتصادی، مرحله جدیدی از نوآوری در ایران ایجاد خواهد شد.

لغو تحریم ها مرحله جدیدی از نوآوری فناوری در ایران!

لغو تحریم ها

سال ٢٠١۶ می‌تواند سال تحول برای ایران باشد. تصمیم آمریکا مبنی بر برداشتن برخی از تحریم‌ها که از ماه ژانویه آغاز می‌شود، می‌تواند مزایای اقتصادی بسیاری در سال‌های آتی برای ایران به همراه داشته باشد و ‌میلیاردها دلار سود صنعت نفت که سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌ها توقیف شده بودند، به این کشور باز خواهد گشت.

ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی، بازاری ٨٠‌‌میلیون نفری محسوب می‌شود که ٧٠ درصد جمعیت آن زیر ٣۵ سال هستند. بر اساس گزارش ایرنا، این نشریه ایتالیایی در ادامه آورده است: زنان ایرانی نیز می‌توانند نقشی مهم در پیشرفت فناوری ایران بازی کنند. برخلاف تفکرات غالب در غرب که مربوط به کشورهای اسلامی است، زنان نقش بسیار مهمی در زندگی اقتصادی و فرهنگی ایران ایفا می‌کنند. ٧٠ درصد دانشجویان رشته‌های علوم و مهندسی را زنان تشکیل می‌دهند و امروزه بسیاری از کارآفرینان زن در رأس شرکت‌های بزرگ و مهم قرار دارند.

برای آنهایی که با نوآوری سروکار دارند، آنچه در زمینه تکنولوژی در ایران به‌وقوع خواهد پیوست، یک ناشناخته جذاب است. انزوای اقتصادی این کشور که از اوایل دهه ٨٠ میلادی به خواست آمریکا به وقوع پیوست، پس از سال ١٩٩۵ با ممنوعیت کسب و کار برای شرکت‌های آمریکا با ایران تقویت شد و پیامدهایی به همراه داشت. البته با نبود شرکت‌های بزرگ چندملیتی اینترنتی آمریکایی، ایرانی‌ها دست به راه‌حل‌های خانگی زده و همان خدمات اینترنتی را در این سال‌ها ارائه کردند.

برای مثال سایت «آپارات» به‌عنوان «یوتیوب» ایرانی فعال است و روزانه پنج‌ میلیون کاربر از آن بازدید می‌کنند و ماهانه ١۵٠ ‌میلیون صفحه آن دیده می‌شود. سایت «دیجی‌کالا»، بزرگ‌ترین سایت خرید الکترونیکی، نه‌تنها در ایران بلکه در تمام خاورمیانه محسوب می‌شود و روزانه به چهار‌ هزار سفارش پاسخ می‌دهد.

لغو تحریم ها

این سایت در سال ٢٠٠٧ میلادی، فقط هفت کارمند داشت اما امروز ٧۶٠ کارمند دارد. این روزنامه ایتالیایی می‌افزاید: سایت «Hamijoo» برابر با سایت‌های «Indiegogo» یا «Kickstarter» است و سایت «Takhfifan» نیز همانند «Groupon » و سایت «Cafe Bazaar» همانند «Google Play» کار می‌کنند. اکنون سؤالی که به ذهن خیلی‌ها می‌آید این است که پس از لغو تحریم‌ها و آغاز جریان سرمایه‌ها، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

این موضوع برای شرکت‌های ایرانی به‌ویژه شرکت‌های نوپا می‌تواند یک برکت محسوب شود زیرا به معنی دسترسی به سرمایه‌گذاران خارجی و ارائه خدمات در سراسر جهان خواهد بود زیرا دسترسی این شرکت‌ها تاکنون به خاطر تحریم‌ها و بلوک مالی به جهان غیرممکن بود. «فرهاد هدایت‌فرد» بنیان‌گذار «Taskulu» یک سایت خدماتی کاریابی برای طرح‌های پیچیده، به این روزنامه ایتالیایی گفت: ۶٠ درصد مشتریان ما از اروپای غربی و جنوب شرقی آسیا هستند. ما به آنها گفته‌ایم سایت ما به طور موقت رایگان است اما واقعیت این است که نمی‌توانستیم هیچ نوع پرداختی را بپذیریم. شرایط برای شرکت‌های ایرانی که تاکنون به خاطر تحریم‌ها نمی‌توانستند کالاهای خود را بین‌المللی‌سازی کنند، می‌تواند در کوتاه‌مدت تغییر کند.

برداشتن تحریم‌ها به شرکت‌های بزرگ غربی نیز اجازه می‌دهد با قدرت در ایران حضور یابند.

منبع: شرق

- - , .

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 195 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 17:31

گاهی پیش می آید که در فیسبوک یا اینستا تصاویر هم کلاسی (شاید هم از نوع خاص ترشان!) را چک کرده اید و از جایی که می خواهید خواهر کوچکترتان آبرویتان را نبرد، باید دست به کار شوید! حالا باید به History مرورگر رفته و تک تک صفحه های مورد نظر تان را حذف نمایید. اما غیر از جستجو نام Instagram یا Facebook برای چنین کاری راه های بهتری هم هست. پس با این نوشته همراه باشید!

 امکان حذف موضوعی History در مرورگر ها ممکن شد!

حذف موضوعی History

Chrome، Firefox یا هر مرورگر دیگر، تاریخچه ای از لیست صفحات بروز شده شما را تهیه می کند. خب البته گربه برای رضای خدا روی تردمیل نمیره، بلکه باید به تناسب اندامش برسه! این برای بهینه سازی تبلیغات متناسب با جستجو های شماست. مثلا اگر راجع به مودم های وایرلس جستجو کنید، شاید با تبلیغات Google Ads را با این موضوعات دریافت نمایید.

بخش آزار دهنده اینجاست که حتی پس از تکمیل جستجوی شما راجع به مودم ها، هنوز هم تبلیغات آن به شما نشان داده می شود.

برای رهایی از دست این تبلیغ ها باید آستین بالا بزنید، اما خب اگر کل آن ها را حذف کنید، شاید برخی از مهم ترین آن ها از بین برود. بنابراین باید تنها آن هایی را حذف کنید که به دیگر لینک های مفید آسیبی نرساند.

برای یادگیری این تکنیک هم در کروم و هم فایرفاکس با برسام همراه باشید

حذف انتخابی History در کروم

خب مرحله دستی یا Manual نیازی به اکستنشن کرومی ندارد. برای این کار تنها کافیست به chrome://history در مرورگر خود رفته (آن را در address bar کپی پیست و اینتر کنید) و در گوشه سمت راست فرم جستجو را تکمیل کنید. اکنون می توانید سایت های مدنظر تان را به آسانی حذف نمایید (برای آسانی کار می توانید بر روی گزینه اول کلیک کرده و با نگه داشتن Shift بر روی آخر کلیک نمایید – این مورد در رایانه نیز صادق است).

حذف موضوعی History

برای اتوماسیون کردن کار، می توانید از اکستنشن History Eraser استفاده کنید که می تواند کنترل های متعددی بر مدیریت تاریخچه به شما بدهد. شما امکانات بیشتری نسبت به سیستم ساده هیستوری خواهید داشت.

مثلا به جای انتخاب و دیلیت کردن ساده لینک ها، جزئیات بیشتری مانند حذف فایل های سیستمی، دیتابیس ها، پلاگین ها و … خواهید داشت.

تنها کافیست برای عنوان مدنظر جستجو کنید و سپس تاریخ را انتخاب کنید یا کلا تاریخچه را از بین ببرید.

همچنین می توانید نتایج را به عنوان یک سند HTML برای رجوع های آینده استخراج کنید.

حذف انتخابی History در Firefox

در فایرفکس می توانید از پشتیبانی داخلی برای از بین بردن تاریخچه یک سایت خاص استفاده کنید. کافیست بر روی یک لینک در بخش History راست کلیک کرده و این گزینه (Forget About This Site) را انتخاب کنید.

حذف موضوعی History

نکته ای که در اینجا باید به آن توجه داشته باشید اینجاست که این عمل کل کش ها، خود پر شدنی ها و … وابسته به این سایت را نیز حذف می کند. اگر دوست ندارید چنین چیزی اتفاق بیفتد، از یک افزونه برای حذف سایت از تاریخچه استفاده کنید که در این صورت Cache و Auto-fill ها پا بر جا خواهند ماند. به این منظور می توانید از Delete Site History استفاده نمایید.

پاک کردن تاریخچه بر حسب تاریخ

در فایرفاکس امکان حذف تاریخچه بر اساس زمان وجود ندارد. اما بر اساس بازه زمانی چرا. برای رفع این مشکل از Precise Clear History استفاده نمایید. پس از دانلود، با فشردن Ctrl+Shift+Del گزینه های این افزونه گشوده خواهد شد. کاری که توسط این برنامه انجام می شود، افزودن گزینه هایی بیشتر به حذف تاریخچه اخیر می باشد. می شود گزینه های خاص تاریخ و همچنین کنترل بر روی تاریخچه Session ایجاد کرد.

بزرگترین ایراد این برنامه اینجاست که نمی توانید یک سایت خاص را انتخاب کنید. با این وجود اگر تنها هدف شما حذف تاریخچه بر حسب یک بازه زمانی مشخص است، این برنامه بهترین کمک را به شما ارائه می کند.

امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت برده باشید.

منبع: GT

- - , .

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 188 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 16:29

طرح مکالمه نامحدود که با دستور رگولاتوری و به دلیل «ضدرقابتی» بودن حذف شده بود، بار دیگر در قالبی جدید اما محدود ارائه شده است. با توجه به ایراد رگولاتوری پیش‌بینی می‌شود طرح جدید به‌صرفه‌تر برای اپراتور و کم‌صرفه‌تر برای مشترک باشد.

طرح مکالمه نامحدود به صورت محدود برقرار شد!

مکالمه نامحدود

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از فارس، در میان طرح‌های متعددی که از سوی اپراتورهای تلفن‌همراه ارائه می‌شود، طرح مکالمه نامحدود از اقبال ویژه‌ای برخوردار شد که از سوی ۳ اپراتور به مشترکان ارائه می‌شد.

در این طرح در ازای پرداخت مبلغ اولیه ثابتی تمامی مکالمات درون شبکه بدون محدودیت و رایگان می‌شد. این طرح به ویژه مورد استقبال مشترکان همراه اول قرار گرفت زیرا شبکه تلفن‌ثابت و همراه را شامل می‌شد.

اما طرح مکالکه نامحدود به تعبیر رگولاتوری ضدرقابتی و باعث برهم‌خوردن بازار اپراتورهای تلفن‌همراه شد و در نهایت رگولاتوری دستور توقف این طرح را صادر کرد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفته بود: این طرح طرفداران قابل توجهی داشت و اغلب مشترکان از این طرح استفاده می‌کردند که پس از حذف این طرح با حجم زیاد شکایات در شبکه‌های اجتماعی و در تماس‌های تلفنی روبه‌رو شدیم.

در حالی که مشترکان پیگیر طرح جایگزین بودند، اپراتور دوم بسته‌های ترکیبی به عنوان جایگزین مکالمه نامحدود ارائه کرده است و همراه اول نیز طرح مکالمه محدود را ارائه کرده است.

در این طرح با شماره‌گیری کد دستوری ستاره هزار ستاره یک مربع، مبلغی در ازای دقائقی مکالمه به مشترک پیشنهاد می‌شود. برای مثال در ازای ۷۲۰ دقیقه مکالمه به ارزش ۴۱ هزار تومان پیشنهاد ۱۱ هزار تومانی ارائه می‌شود.

با توجه به ایراد رگولاتوری به طرح‌های سابق مکالمه نامحدود و استفاده از تعبیر «ضدرقابتی» برای این طرح‌ها انتظار می‌رفت طرح‌های بعدی که مجوز ارائه می‌گیرند به‌صرفه‌تر برای اپراتور و کم‌صرفه‌تر برای مشترک باشد.

- - , .

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 233 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 16:29

با برداشته شدن تحریم نرم‌افزار و خدمات حق امتیاز انواع سرویس‌های نرم‌افزاری، کمپانی‌های بزرگ IT نام ایران را به رسمیت شناختند.

نام ایران بین کمپانی‌های بزرگ IT ثبت شد!

کمپانی‌های بزرگ IT

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از خبرآنلاین، وزارت خزانه‌داری آمریکا در قالب طرح جامع اقدام مشترک و تأیید اقدامات صلح‌جویانه اتمی ایران توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تحریم‌های مربوط به بخش خدمات و سرویس‌های نرم‌افزاری را برداشت.

بر این اساس کمپانی‌های بزرگ آی تی می‌توانند ضمن درج دامنه دات آی آر روی وب‌سایت و سرویس‌های تحت وب خود، اقدام به فروش مستقیم لایسنس و حق امتیاز انواع نرم‌افزار و اپلیکیشن کنند.

بنابراین هر آنچه در اسناد وزارت خزانه‌داری پیش‌تر آمده {لینک} ملغی شده است.

در همین حال بلومبرگ با ارائه گزارشی از ایجاد روابط جدید قدرت اقتصادی در منطقه خاورمیانه با توجه به رفع محدودیت‌ها علیه ایران سخت گفت و در آن «انگس بلر» از موسسه تحقیقاتی سیگنت یادآور شد که ایران وزنه مهم‌تری در خاورمیانه در بعد اقتصاد می‌شود و این موضوع فشار بیشتری به اعراب منطقه می‌آورد.

اما خدمات ابری / Cloud Services، خدمات دیتاسنتر و پایگاه داده با لغو تحریم‌ها می‌تواند صنعت آی تی ایران را تکان دهد.

کمپانی‌های اینترنتی مانند گوگل، یاهو، مایکروسافت و … مدتی است خدمات سطح دوم خود را به کاربران ایرانی می‌دهند و بر اساس تصمیمات جدید، آن‌ها می‌توانند خدمات مستقیم و سطح اول به کاربران ایرانی عرضه کنند که این موضوع می‌تواند باعث گشایش اینترنتی سرویس‌های مختلف بین شرکت‌های مادر و شرکت‌های ایرانی در عرصه نرم‌افزار شود.

آی بی ام، ادوبی، سرویس‌های مختلف گوگل(مانند گوگل انالیتیک، ادسنس و …) در حال ثبت‌نام‌های جدید و برداشتن تحریم‌ها علیه کاربران ایرانی هستند.

اوراکل نیز این هفته در پاسخ به کاربران ایرانی اعلام کرد به‌زودی در سرویس‌های تحریم شده تجدیدنظر به عمل می‌آورد.

بنابراین با لغو تحریم‌های نرم‌افزاری که در برنامه اقدام مشترک دیده‌شده، به‌زودی کاربران و شرکت‌های ایرانی از خدمات «های تک» به‌صورت مستقیم بهره خواهند برد. در همین رابطه موسسه حقوقی Akrivis در آمریکا با مدیریت فرهاد علوی، درخواست کمپانی های بزرگ آمریکایی برای ورود به بازار ایران را تسهیل کرده است و به زودی شاهد ورود آنها به ایران خواهیم بود.

- - , .

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 194 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 16:29

همان‌طور که پیش از این هم اعلام شده بود، به دنبال لغو تحریم‌ها شرایطی ایجاد می‌شود تا نمایندگی معتبر برندهای مختلف بتواند در ایران به فعالیت بپردازند.

آیا لغو تحریم ها بر بازار موبایل تاثیر می گذارد؟

بازار موبایل

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایسنا، افشار فروتن – رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی تلفن همراه و تجهیزات جانبی – درباره تاثیر برداشته شدن تحریم‌ها در بازار موبایل کشور اظهار کرد: طبیعی است که بحث قیمت گوشی و لوازم جانبی آن ارتباط مستقیمی با نرخ ارز داشته باشد که در این زمینه ثبات نرخ ارز در بازار گوشی تاثیر‌گذار خواهد بود.

او ادامه داد: به دنبال لغو تحریم‌ها امکان ارتباط مستقیم و فعالیت نمایندگی برندهای مختلف در کشور ایجاد می‌شود که این موضوع می‌تواند در بحث رونق بازار گوشی تاثیرات خاص خود را به دنبال داشته باشد که طبیعتا بازار سیم‌کارت هم از این مساله تاثیری گرفته و دستخوش تغییر می‌شود.

فروتن در عین حال به تعرفه واردات تلفن همراه اشاره کرد و گفت: البته پس از ورود نمایندگی‌های مختلف به کشور لازم است تعرفه واردات گوشی تلفن همراه هم مورد توجه جدی قرار گیرد، چرا که این مساله امری اجتناب‌ناپذیر است.

رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی تلفن همراه و تجهیزات جانبی همچنین عنوان کرد: در خصوص تعرفه‌های وارداتی نیز پیگیری‌های متعددی انجام دادیم و در آینده نیز نامه‌ای به دفتر ریاست جمهوری ارسال کرده و نقطه نظرات خود را به مسوولین منعکس خواهیم کرد.

وی با اشاره به زمانی که تعرفه‌های واردات‌ گوشی از ۶۰ درصد به ۲۵ درصد رسید، گفت: ما در آن دوره هم تاکید کردیم که برای مقابله با قاچاق گوشی لازم است این تعرفه‌ها به ۱۰ درصد کاهش پیدا کند، اما اکنون که این تعرفه‌ها به ۱۰ درصد رسیده با در نظر گرفتن هزینه‌هایی مانند مالیات بر ارزش افزوده در نهایت هزینه آنها به ۲۰ درصد می‌رسد که این موضوع برای افرادی که دغدغه ساماندهی و مبارزه با واردات قاچاق را دارند قطعا موضوع مهمی به‌شمار می‌رود.

فروتن در پایان درباره تاثیری که ممکن است لغو تحریم‌ها بر قیمت گوشی‌های تلفن همراه برجای بگذارد، گفت: با وجود آنکه در حال حاضر فعالیت غیرقانونی برای واردات گوشی بسیار زیاد است، فعالان این بازار به دلیل رکودی که در بازار وجود دارد حتی پس از افزایش نرخ ارز قیمت گوشی‌های خود را افزایش نداده و تلاش کردند شرایط بازار را بهبود بخشند. حال هم پس از برداشتن تحریم‌ها در صورتی که نرخ ارز کاهش پیدا کند ممکن است قیمت گوشی‌های تلفن همراه نیز متناسب با آن کاهشی را به دنبال داشته باشد.

- - , .

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 183 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 14:52

دانلود عکس و ویدئو از اینستاگرام با برنامه های شخص ثالث امکان پذیر است.اینستاگرام، یک سرویس به اشتراک گذاری عکس است که به یکی از محبوب ترین پلت فرم ها برای کاربران برای به اشتراک گذاشتن لحظات گرفته شده با دوستان، خانواده، و دیگران تبدیل شده است.

چگونه عکس و ویدئو را از اینستاگرام دانلود کنیم؟

اینستاگرام

در ماه سپتامبر،اینستاگرام، ۴۰۰ میلیون کاربر را با بیش از ۸۰ میلیون تصویر به اشتراک گذاشته شده ی روزانه پشت سر گذاشت. ماه گذشته، اینستاگرام ادعا می کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه هند نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

اما آیا تا کنون سعی کرده اید که یک نسخه از عکس به اشتراک گذاشته در اینستاگرام را دریافت کنید؟ همانطور که ممکن است بدانید، این شبکه ی اجتماعی تنها به کاربران امکان می دهد که عکس ها و فیلم های خود را پست کنند و اجازه ی ذخیره و یا دانلود عکس ها را از داخل برنامه نمی دهد. به این ترتیب سرویس اینستاگرام تلاش می کند تا از حقوق کاربرانی که عکس ها و فیلم های خود را بر روی برنامه به اشتراک می گذارند، حمایت کند. اما چند روش برای این کار وجود دارد که می تواند به کاربران برای ذخیره ی عکس های پست شده در اینستاگرام کمک کند.

اینستاگرام

از طریق برنامه های شخص ثالث در گوشی

یکی از برنامه های شخص ثالث اندرویدی که به طور گسترده برای دانلود اینستاگرام استفاده می شود، InstaSave است که اجازه می دهد تا شما عکس های موجود در اینستاگرام را در دستگاه خود ذخیره کنید، بنابراین می توانید تصاویر را در هر نقطه و هر زمان مشاهده کنید. برنامه ی InstaSave را می توان از طریق گوگل پلی دریافت کرد.

توجه داشته باشید که InstaSave، برنامه ها و خدمات دیگر ذکر شده در این مقاله برنامه های شخص ثالث هستند و به اینستاگرام وابسته نیستند. این برنامه ها از Instagram Oauth برای ورود به سیستم استفاده می کنند، که این بدان معنی است که اگر چه رمز عبور شما امن باقی خواهد ماند، اما کل فید اینستاگرام در این برنامه ها قابل دسترسی خواهد بود.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که شما همیشه نمی توانید در مورد امنیت رمز عبور خود اطمینان داشته باشید، برنامه های هرزی نیز در این رابطه وجود دارند که به یکی از آنها در ادامه اشاره خواهیم کرد که پس از آن اینستاگرام سیاست های خود را در مورد برنامه های شخص ثالث محدود کرده است.

برای ذخیره عکس های اینستاگرام، برنامه InstaSave را بر روی دستگاه اندرویدی خود دانلود کنید و با حساب کاربری اینستاگرام خود، وارد شوید. پس از وارد شدن در آن، برنامه InstaSave جریان عکس ها را نشان می دهد و اجازه می دهد تا تصاویر، برای دانلود انتخاب شوند. پس از آن کاربران می توانند تصاویری را که برای دانلود انتخاب کرده اند با دکمه ذخیره، دانلود کنند.

دکمه ذخیره، در زیر عکس با یک آیکون دانلود ظاهر می شود. پس از ضربه زدن به این آیکون، کاربران باید محل ذخیره تصاویر را بر روی دستگاه خود انتخاب کنند. بعد از آن می توانند تصاویر با استفاده از برنامه گالری بر روی دستگاه خود را پیدا کنند. InstaSave همچنین اجازه می دهد تا کاربران و تگ ها را برای پیدا کردن تصاویر برای ذخیره، جستجو کنید.

کاربران اندروید می توانند از برنامه های دیگر، مانند Photo Saver نیز به منظور دانلود عکس در اینستاگرام استفاده کنند. از سوی دیگر، کاربران iOS می توانند برنامه InstaGrab را دانلود کرده و روشی جدید برای مشاهده همه عکس های اینستاگرام را در اپ ستور در اختیار داشته باشند. عملکرد این برنامه iOS نیز مشابه برنامه های اندرویدی است که در بالا ذکر شد.

در حالی که برنامه های ذکر شده در حال حاضر کار می کنند، این امکان وجود دارد که تغییری در سیاست اینستاگرام در خصوص آنها در آینده اتفاق افتد. اینستاگرام اخیرا برنامه های شخص ثالث را پس از انتشار یک برنامه به نام InstaAgent محدود کرده است. این برنامه نام کاربری و کلمه عبور را برداشته و آنها را برای یک سرور ناشناخته ارسال می کرد.

اینستاگرام

دانلود اینستاگرام فوتو بر روی کامپیوتر

کاربران همچنین می توانند اینستاگرام فوتو را بر روی کامپیوتر خود دانلود کرده و یک کپی از عکس به اشتراک گذاشته بر روی دسکتاپ داشته باشند. توجه داشته باشید که مانند برنامه های ذکر شده در بالا، این یک وب سایت شخص ثالث است و به اینستاگرام وابسته نیست. برای دانلود عکس ها از اینستاگرام، کاربران باید به وب سایت Instaport روی مرورگر کامپیوتر خود بروند.

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.

منبع : Techera

- - , .

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 204 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 14:52

پرواضح است که افراد برای جلوگیری از به خطر افتادن حریم خصوصی شبکه وای‌فا روتر منزل یا محل کار خود، پسوردهایی را بر روی آن اعمال می‌کنند. پس از این امر در صورتی که اگر یک‌بار پسورد را از طریق گوشی و یا لپ‌تاپ برای اتصال به شبکه وارد کنید، دیگر در آن ذخیره خواهد شد؛ حال‌آنکه امکان وارد کردن دستی پسورد در هر سری نیز امکان‌پذیر است.

پسورد فراموش شده شبکه wifi خود را پیدا کنید+ ویدئو

پسورد فراموش شده wifi

در صورتی که پس از قرار دادن پسورد بر روی روتر، آن را فراموش کرده‌اید، با ما در ادامه در فارنت همراه باشید تا نحوه بازیابی پسورد شبکه وای‌فای در دستگاه‌های مختلف را با یکدیگر مرور کنیم.

هنگامی که پی‌سی به شبکه متصل است

اگر از سیستمی استفاده می‌کنید که به شبکه وای‌فای متصل است، با این حال رمز روتر آن را در اختیار ندارید، برای پی بردن به این موضوع در ویندوز ۱۰ (برای ویندوز ۷، ۸ و ۸٫۱ نیز کار ساز است) ابتدا کافی است بر روی منوی استارت کلیک راست کرده و سپس گزینه Control Panel را انتخاب نمایید. البته می‌توان با تایپ کردن “Control Panel” در قسمت جستجوی ویندوز ۱۰ یا همان فیلد کورتانا نیز به این بخش دسترسی داشته باشید.

در هر حال پس از ورود به کنترل پنل بایستی با دنبال کردن مسیر etwork and Inteet > Network and Sharing Center به قسمت تنظیمات شبکه وای‌فای برید. در صفحه جدید باز شده بدون شک فهرستی از کانکشن هایی که تاکنون از طریق آن‌ها به اینترنت متصل شده‌اید خواهید یافت، با این حال تنها آن کانکشنی که در قسمت View your active networks” قرار دارد را انتخاب نمایید.

پسورد فراموش شده wifi

اگر از طریق وای‌فای به شبکه متصل شده باشید لااقل یک کانکشن در قسمت Wi-Fi Status خواهید یافت؛ آن را باز کنید و بدون هیچ تردیدی به سربرگ Wireless Properties و سپس Security tab بروید. کار تقریباً تمام است و تنها برای مشاهده پسورد فراموش شده شبکه وای‌فای خود که در فیلد “Network security key,” قرار دارد باید تیک Show characters را پُر نمایید.

هنگامی که اتصال از طریق پی‌سی در گذشته برقرار شده است

به همان سادگی که توانستیم پسورد شبکه متصل شده دستگاه را به دست آوریم، با بهره‌گیری از یک نرم‌افزار متن‌باز به نام WirelessKeyView نیز قادر خواهید بود پسورد شبکه‌های وای‌فایی که پیش‌تر به آن‌ها متصل بوده‌اید را بازیابی کنید.

پسورد فراموش شده wifi

بدین منظور برنامه مورد نظر را از طریق این لینک دانلود کنید. فایل دریافتی را از حالت زیپ خارج کرده و اجرا نمایید. شیوه کار با WirelessKeyView به سادگی نوشیدن یک قوطی نوشابه کوکاکولا می‌باشد؛ به طوری که پس از اجرا به صورت خودکار تمامی کانکشن های وای‌فایی که پیش‌تر با آن‌ها به اینترنت متصل شده‌اید نمایش داده خواهد شد و شما می‌توانید رمز عبور را پس از انتخاب یکی از آن‌ها در قسمت Key (Ascii) یا Key (Hex) مشاهده نمایید.البته لازم به ذکر است که در صورت تمایل برای انجام این کار همچنین می‌توانید از برنامه متن‌باز دیگری به نام WiFi password revealer نیز کمک بگیرید.

بازیابی پسورد از طریق تنظیمات روتر

روش دیگر این است که پسورد شبکه را از طریق تنظیمات روتر بازیابی کنید.بر این اساس به‌منظور دسترسی به تنظیمات روتر، پیش از هرچیز نیاز به اتصال به شبکه‌ای که قصد بازیابی گذرواژه‌اش را دارید خواهید داشت. اکنون که گذرواژه اتصال به شبکه، از طریق وای‌فای را در اختیار ندارید می‌توانید از کابل اترنت بدین‌منظور استفاده کنید. در صورتی که این کابل را در اختیار ندارید بهتر است از روش‌های دیگر ارائه شده در این مطلب استفاده کنید و قید استفاده از این روش را بزنید.

با اتصال کابل اترنت به رایانه، منتظر اتصال باشید. مدنظر داشته باشید که این اتصال به‌طور خودکار انجام خواهد شد. اکنون مرورگر اینترنتی خود را بازکرده و در نوار آدرس مرورگر، آدرس آی‌پی روتر خود را وارد کنید و کلید اینتر را بزنید. رایج‌ترین آدرس‌های آی‌پی ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۰ و ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ هستند.

Wifi-Password-jpg

در صورتی که این آدرس را در اختیار ندارید می‌توانید به‌طور آنلاین به‌ جستجو برای یافتن این آدرس بر اساس مدل روتر خود اقدام کنید. به محض زدن کلید اینتر با صفحه‌ای به منظور واردکردن نام کاربری و گذرواژه روبرو خواهید شد. نام کاربری به‌طور پیش‌فرض عبارت admin بوده و گذرواژه نیز admin یا password خواهد بود. در صورتی که این ترکیب‌ها کار ندادند فیلد مربوط به گذرواژه را خالی گذاشته و بار دیگر بر روی login کلیک کنید.

مدنظر داشته باشید که رابط کاربری در روترهای مختلف، متفاوت بوده و هیچ گزینه واحدی برای مشاهده و تنظیم گذرواژه‌ها وجود ندارد. با این وجود مواردی که باید مدنظر قراردهید تقریبا مشابه هستند.

پسورد فراموش شده wifi

در رابط کاربری به‌دنبال گزینه‌هایی مانند Wireless Settings یا WiFi Settings باشید. در صورتی که این گزینه‌ها را مشاهده نمی‌کنید بر روی مواردی مانند Settings یا Options کلیک کنید تا داخل آن‌ها را مشاهده کنید. با یافتن این گزینه می‌توانید به دنبال آپشنی به‌منظور مشاهده گذرواژه و البته نوع رمزگذاری مورد استفاده باشید. این احتمال وجود دارد که به‌منظور مشاهده گذرواژه مخفی، نیاز به کلیک بر روی گزینه‌ای مانند Show Wireless Key یا Show WiFi Password داشته باشید.

در دستگاه‌های مبتنی بر iOS

در ابتدا این نکته را در نظر داشته باشید که این روش، صرفاً بر روی آیفون‌های روت یا جیلبریک شده کار خواهد کرد. در صورتی که این پیش‌نیاز فراهم است ابتدا بایستی یکی از توییک ضروری Cydia به نام NetworkList from Cydia را دریافت و نصب نمایید. پس از انجام این کار تنها کافی است به بخش تنظیمات شبکه وای‌فای رفته تا گزینه جدید به نام Network Passwords را مشاهده نمایید. این دکمه در iOS 7 با نام Known Networks شناخته می‌شود.

پسورد فراموش شده wifi

در هر صورت بر روی یکی از دکمه‌های یاد شده تَب نمایید تا پسورد تمامی کانکشن های متصل شده نمایان شود.توجه داشته باشید که شما اجازه ذخیره کردن این پسوردها را در کلیبورد برای ارسال از طریق پیام ندارید و صرفاً بایستی برای یادداشت آن‌ها از قلم و کاغذ استفاده نمایید.

دستگاه‌های مبتنی بر پلتفرم اندروید

همچون روش قبلی، اکنون نیز برای دسترسی به فایل‌های سیستمی بایستی دستگاه مبتنی بر اندروید خود را روت نمایید. با فرض برطرف کردن این پیش نیاز ابتدا بایستی یک فایل منیجر قوی برای دسترسی به فایل‌های سیستمی در اختیار داشته باشید که ما در این روش از برنامه ES File Explorer استفاده می‌کنیم.

پس از دانلود و نصب فایل منجیر مورد نظر از طریق این لینک بر روی گوشی روت شده اندرویدی، ES File Explorer را باز کرده و سپس مسیر data/misc/wifi را با خواندن نام پوشه‌ها دنبال نمایید. اکنون فایل wpa_supplicant.conf. را در غالب built-in text/HTML باز نمایید. کار تمام است و شما قادر خواهید پسورد هر کانکشن یا SSID را در قسمت psk آن مشاهده نمایید.

پسورد فراموش شده wifi

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان تغییری در پارامترهای موجود در این فایل ایجاد ننمایید، زیرا باعث اختلال در روند صحیح اتصال به شبکه وای‌فای خواهد شد. بدیهی است که اپلیکیشن‌های بی‌شماری نیز برای مشاهده بدون دردسر پسورد فراموش شده شبکه وای‌فای در محصولات اندرویدی در گوگل پلی یافت می‌شود.

در پایان نیز ویدئویی از این آموزش (زبان اصلی) خواهید دید که بدون شک می‌تواند در صورت بروز مشکل در روند اجرای هر یک از روش‌های فوق شما را یاری رساند.

- - , .

فناوری اطلاعات برسام...
ما را در سایت فناوری اطلاعات برسام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار barsam بازدید : 182 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 13:38